FANDOM

Az Egyesült Államokban az első szezon epizódjait 2004. Szeptember 22 és 2005 Május 25 között vetítették le. Magyarországon 2005 Augusztus 26 és 2006 Február 17-e között.

Főbb szereposztás:Szerkesztés

A cselekmény főbb pontjaiSzerkesztés

Az első évad a repülőgép középső szektorának túlélőire fókuszál és az ők túlélésért folytatott harcára. A cselekmény témái:

  • Egy alkalmas helyet találni a túlélésre
  • A sziget felfedezése
  • A Szörnyel való konfrontáció
  • Az egymásban való bizalom kialakítása
  • A Többiek felbukkanása
  • A tutaj megépítése
  • A bunker kinyitása

ÖsszefoglalóSzerkesztés

2004 Szeptember 22-én egy repülő lezuhan a Csendes-Óceán déli részén. A túlélők egy szigetre kerülnek. 48 ember a menekültek közül tábort állít és megpróbálnak minél többet megtudni a szigetről. Gyakran zavarja meg őket egy hangos zaj és a fák kidőlése a dzsungelből.

Három túlélő felkutatja a pilótafülkét és megtalálják a pilótát. A pilóta elmondja, hogy hat órával a felszállás után elvesztette a kapcsolatot a központtal, ezért visszafordult Fiji felé, de erős turbulenciába került. A Szörny ezután megölte a pilótát.

Jack megpróbál segíteni egy sérült túlélőn. Talál egy képet Kateről. Jack megtudja az igazságot Kate multjáról. A békebíró halála után újrakezdésben egyeznek meg. Közeli barátság alakul ki köztük

Sayid, az iraki nemzetőrség kommunikációs tisztje megpróbál megszerelni egy jeladót. Ő és pár túlélő megpróbál a sziget egyik magasabb pontjára feljutni. Útközben megtámadja őket egy jegesmedve. Amikor feljutnak és bekapcsolják a jeladót, egy francia nő hangját hallják meg. A jeladás a szigetről jött Sayid számításai szerint 16 éve. Ez végképp eltörli a megmenekülés képét, hamarosan a táborban is szétterjed a hír.

Ahogy az étel készletek kezdenek kifogyni, Locke megkezdi vadászatait. Michael és Walt apa-fia kapcsolata nem alakul a legjobban. Jack halott apját, Christian Shephardöt véli látni a szigeten. Locke és Jack konfliktusa kiéleződik (tudomány a hit ellenében). A túlélők csoportja kettészakad. Az egyik fele a parton marad a segítség reményében, a másik fele beljebb húzódik a szigeten, a sziklákhoz, ahol friss vizet talált Jack. A rivalizáció felüti fejét a túlélők közt: Sayid megkínozza Sawyert. Sayid ezután szégyenében száműzetésbe vonul.

Sayid talál egy kábelt a parton. Követi azt és a dzsungelbe kerül. Ott elfogja őt Danielle Rousseau, a francia nő, aki az adást küldte. Sayid mielőtt megszökne, megtudja hogyan került a szigetre Rousseau és hogy A Többiek elrabolták a gyerekét.

Hurley eközben megpróbálta a túlélőket összeszedni. Amikor megtalálja az utaslistát kiderül, hogy Ethan Rom nem volt a gépen. Ethan elrabolja Charliet és Clairet. Charliet fellógatja egy fára, de megmenekül. Clairet két héttel később Locke találja meg. Teljes amnéziája volt. Kiéleződik a harc a túlélők és A Többiek közt, ami egy túlélő és Ethan halálához vezet. Utóbbit Charlie bosszúból ölte meg.

Sok-sok megütközés következett be (a Szörny, A Többiek, Rousseau), de a túlélők összetartása kiállta a próbát és egységet alkotva kezdtek beletörődni sorsukba. Kialakultak a barátságot, a bizalmak, de mindenkinek megvolt a maga rejtélye. Sun felfedi férjének Jinnek, hogy beszél angolul. Locke eredmény nélküli vadászgatásai Boonenal kezdtek feltűnni Jacknek. Locke nem árulta el, hogy találtak egy bunkert. Napokat töltöttek ásással , míg egyik nap találtak egy repülőt is az egyik nagy fa tetején. Boone felmászott és talált egy adó-vevőt. Egy férfivel beszélt aki azt mondta, hogy ők is az Oceanic 815 túlélői. A gép lezuhant a fáról. Boone súlyosan megsérült. Jack már nem tudta megmenteni az életét. Ugyanebben az időben Claire Kate segítségével megszüli gyermekét Aaront.

Michael elhatározza, hogy épít egy tutajt. Segítségére van Walt, Sawyer és Jin. Az indulás utáni első este, csodával határos módon, egy hajót látnak meg. Azonban kiderül, hogy az A Többiek hajója. Waltot elrabolják, Sawyert meglövik, a tutaj elpusztul.

Rousseau a túlélők egy csoportját elvezeti a Fekete Sziklához, egy hajóhoz, ami a sziget közepén volt. A hajóban dinamitot találtak. Ezzel próbálták kinyitni a bunkert. Hurley felismeri az elátkozott számokat a bunkeren. Végül felrobbantják. Az évad záró képsorai, hogy a túlélők a bunkerbe néznek le, de még nem tudni mi van ott

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki